Trouwen

 

 

Trouwlocatie

Geef elkaar het ja-woord te midden van monumentale kunstwerken. De Nollen is sinds 2023 een officiele trouwlocatie en in de lente en zomer bij uitstek een idillysische plek om te trouwen. De combinatie van kunst, rijke geschiedenis en de natuurlijke omgeving maakt De Nollen tot een unieke en geliefde trouwlocatie. Omgeven door groen met uitzicht op het water kunnen we een ceremonie van klein tot groot verzorgen…mooier kan niet toch?

Lees hieronder al onze mogelijkheden en hopelijk kunnen we jullie verrassen en inspireren om op het prachtige landschap te trouwen.

Het hele team van De Nollen helpt met alle liefde mee om van jullie huwelijk een onvergetelijke dag te maken. We horen graag wat jullie plannen zijn.

Ceremonieplekken

Mogelijke Scenario’s

Ceremonieplek ‘De Tent’

Beschikbaar voor 80 personen

 Ontvangst

Jullie komen met jullie gasten aan op Project de Nollen en parkeren de auto op de aangewezen parkeerplaats station Den Helder- Zuid. Vanaf daar worden jullie door ontvangstborden de juiste route gewezen en lopen jullie een mooie wandeling richting de ceremonieplek, De Tent. 

Ceremonie

Jullie gasten vervolgen het pad en komen aan bij de De Tent, een enorme glazen kas, gelegen aan een idyllisch ven, verscholen tussen bomen. Voor de trouwopstelling verzorgen we binnen een sfeervolle opstelling met een prieel, klapstoeltjes, lessenaar voor de ambtenaar, tafeltje om te tekenen en natuurlijk een mooi trouwbankje voor jullie! Deze groene omgeving heeft qua decoratie natuurlijk niet veel nodig. Op de ceremonieplek zetten we een klein buffetje neer met sappen en water, te pakken voor iedereen die dat wil.

Toast, taart en borrel

Na de ceremonie en de eerste felicitaties lopen jullie met de gasten richting het terras van de Tent. Daar ontkurken we de bubbels die al gekoeld klaar staan in een bokaal gevuld met ijs en helpen we jullie met het aansnijden van de taart. Aansluitend verzorgen wij de borrel op het terras.

Diner

Onze koks zijn ondertussen de voorbereidingen aan het treffen voor het diner. Pure ingrediënten en producten van het seizoen liggen klaar om te bereiden. Het diner kunnen we naar wens op het tweede terras aan de linker zijkant van De Tent aan een lange tafel verzorgen. Maar dat kan ook een informele opstelling zijn met statafels en tafels met bankjes, helemaal in walkingdinner stijl. Mocht het nodig zijn dan kunnen we het terras overkappen. Is het te koud of te nat dan kunnen wij het diner in De Tent verzorgen.

Feest

Rond 20:30 uur komen de avondgasten aan op De Nollen of loopt het diner over in het feest als jullie gasten er al zijn. Door een pad omgeven met avondlichtjes gaan jullie om 1:00 uur na een heerlijk feest weer naar huis. 

In de Tent kun je feest vieren met zo’n 120 gasten. Buiten maken we zitjes en zolang er rekening wordt gehouden met de omwonenden is er binnen ruimte voor een DJ of band.

Ceremonieplek ‘De Obelisken’

Beschikbaar voor 120 personen

Ontvangst

Jullie komen met jullie gasten aan op Project de Nollen en parkeren de auto op de aangewezen parkeerplaats station Den Helder- Zuid. Vanaf daar worden jullie door ontvangstborden de juiste route gewezen en lopen jullie een mooie wandeling richting de ceremonieplek, De Obelisken.

Ceremonie

Jullie gasten lopen direct het landgoed op richting het kunstwerk De Obelisken. Hoewel midden in het landschap, scheppen de drie torens toch een intieme sfeer in deze bijzondere ceremoniesetting. Voor de trouwopstelling verzorgen we buiten een sfeervolle opstelling met Perzische rode loper, klapstoeltjes, lessenaar voor de ambtenaar, tafeltje om te tekenen en natuurlijk een mooi trouwbankje voor jullie. Na het ja-woord ontsteken wij het vuur uit een van de drie torens en is jullie bruiloft op geheel eigen stijl gezegend!

Toast, taart en borrel

Na de ceremonie en de eerste felicitaties lopen jullie naar de strechtent naast het kunstwerk De Krul. Daar ontkurken we de bubbels die al gekoeld klaar staan in een bokaal gevuld met ijs en helpen we jullie met het aansnijden van de taart. Aansluitend verzorgen wij de borrel onder de tent.

Diner

Onze koks zijn ondertussen de voorbereidingen aan het treffen voor het diner. Pure ingrediënten en producten van het seizoen liggen klaar om te bereiden. Het diner kunnen we naar wens op het tweede terras aan de linker zijkant van De Tent aan een lange tafel verzorgen. Maar dat kan ook een informele opstelling zijn met statafels en tafels met bankjes, helemaal in walkingdinner stijl. Mocht het nodig zijn dan kunnen we het terras overkappen. Is het te koud of te nat dan kunnen wij het diner in De Tent verzorgen.

Feest

Rond 20:30 uur komen de avondgasten aan op De Nollen of loopt het diner over in het feest als jullie gasten er al zijn. Door een pad omgeven met avondlichtjes gaan jullie om 1:00 uur na een heerlijk feest weer naar huis. 

In de Tent kun je feest vieren met zo’n 120 gasten. Buiten maken we zitjes en zolang er rekening wordt gehouden met de omwonenden is er binnen ruimte voor een DJ of band.

Ceremonieplek ‘De Krul’

Beschikbaar voor 120 personen

Ontvangst

Jullie komen met jullie gasten aan op Project de Nollen en parkeren de auto op de aangewezen parkeerplaats station Den Helder- Zuid. Vanaf daar worden jullie door ontvangstborden de juiste route gewezen en lopen jullie een mooie wandeling richting de ceremonieplek, De Krul.

Ceremonie

Jullie gasten lopen direct het landgoed op richting het kunstwerk De Krul. Deze plek biedt prachtig uitzicht over het water en met zijn weidse ligging heel geschikt voor grote groepen mensen. Voor de trouwopstelling verzorgen we buiten een sfeervolle opstelling met een prieel, Perzische rode loper, klapstoeltjes, lessenaar voor de ambtenaar, tekentafeltje om tekenen en natuurlijk een mooi trouwbankje voor jullie! Deze groene omgeving heeft qua decoratie natuurlijk niet veel nodig. Op de ceremonieplek zetten we een klein buffetje neer met sappen en water, te pakken voor iedereen die dat wil.

Toast, taart en borrel

Na de ceremonie en de eerste felicitaties lopen jullie naar de strechtent. Daar ontkurken we de bubbels die al gekoeld klaar staan in een bokaal gevuld met ijs en helpen we jullie met het aansnijden van de taart. Aansluitend verzorgen wij de borrel onder de tent.

Diner

Onze koks zijn ondertussen de voorbereidingen aan het treffen voor het diner. Pure ingrediënten en producten van het seizoen liggen klaar om te bereiden. Het diner kunnen we naar wens op het tweede terras aan de linker zijkant van De Tent aan een lange tafel verzorgen. Maar dat kan ook een informele opstelling zijn met statafels en tafels met bankjes, helemaal in walkingdinner stijl. Mocht het nodig zijn dan kunnen we het terras overkappen. Is het te koud of te nat dan kunnen wij het diner in De Tent verzorgen.

Feest

Rond 20:30 uur komen de avondgasten aan op De Nollen of loopt het diner over in het feest als jullie gasten er al zijn. Door een pad omgeven met avondlichtjes gaan jullie na een heerlijk feest om 1:00 uur weer naar huis. 

In de Tent kun je feest vieren met zo’n 120 gasten. Buiten maken we zitjes en zolang er rekening wordt gehouden met de omwonenden is er binnen ruimte voor een DJ of band.

Diner mogelijkheden

Een landelijk buffet in of naast onze Tent terwijl de kinderen heerlijk in de boom spelen. Binnen hebben we ruimte voor 80 personen, buiten op het terras aan een lange tafel dineren kan met 120 personen. Voor de kinderen bakt de chef lekkere boerenfrietjes. Gezellig borrelen, een lopend buffet, een seated dinner, barbecue of een walkingdinner. Aan u de keus. Wij leveren graag maatwerk. In een persoonlijk gesprek nemen wij de mogelijkheden door.

Nollen con la Famiglia

(shared dining, meest gekozen diner)

Diner prijs p.p: €45 (prijs incl. locatiehuur)

Voorgerecht

Verse buffelmozzarella met pomodoritomaten en mooie basilicum, geserveerd met

  • Italiaanse desem broden, tapenades en extra vierge olijfolie .

Hoofdgerechten

  • Hollandse Rumpsteak van de houtskool grill met rozemarijn en zeezout.
  • Verdure arrostite: geroosterde aubergine , courgette, rode ui en bospeen met tijm.
  • Saltimbocca di Pollo. Polderhoen met salie en chips van parmaham op een spiesje.
  • Krokant geroosterde aardappeltjes in schil met rozemarijn , knoflook en zeezout.
  • In aluminiumfolie perfect gegaarde zalmfilet , met italiaanse kruiden en citrus.
  • Salade van jonge sla blaadjes met komkommer , appel , paprika en balsamico dressing.
  • Tomatensalade met rode ui , zwarte olijfjes , italiaanse dressing
  • Linguini met basilicum pesto , parmezaanse kaas en rucola.
  • Italiaanse desem broden met tapenades en boeren roomboter.

Dessert

U kunt uw groep 1 dessert soort kiezen, meerdere opties in overleg.

  • Panna cotta met Madagascar vanille en in amaretto gemarineerd rood fruit met basilicum
  • Tiramisu met lange vingers in een glas
  • Italiaans vanille ijs met saus van sinaasappel en liquor 43

Nollen BBQ

Salades: u kunt een keuze maken van 3 soorten salade die u bij uw bbq wenst

Diner prijs p.p: €37,50 (prijs incl. locatiehuur)

· Romige aardappelsalade met augurk, peterselie, rode ui en appel

· Komkommersalade met verse dille en Griekse yoghurt met een vleugje gember

· Tomatensalade met olijfjes, rode ui en pesto van basilicum

· Couscous salade met munt , olijven , lente ui en ras el hanout kruiden

· Groene salade met komkommer , appel , tomaat , rode ui en gember dressing

· Salade van watermeloen met feta , munt en zwarte olijven

· Pasta salade met serranoham , cherry tomaatjes , nootjes en rucola

Van de BBQ:

· Saté van kippendij van de houtskool BBQ met licht pittige satésaus

· Australische Flat iron steak in de houtkool gegaard en a la minute getrancheerd

· Hamburger van 100% rundvlees van de grill

· Gepofte aardappel geserveerd met groene kruiden creme fraiche

Bijbehorend:

· knoflook saus

· cocktailsaus

· kerriesaus

· stokbrood met kruidenboter

Walking Dinner

Vanaf 30 personen (kleine gerechtjes die u staand/lopend kunt eten)

Diner prijs p.p: €35 (prijs incl. locatiehuur)

Suggestie om 2 voorgerechten, 3 warme gerechten en 1 dessert te kiezen

  • Amuselepel met gerookte Noorse zalm en frisse appelsalade in dillecreme
  • Rolletje van Coppa di parma en rucola ingesmeerd met artisjokpesto en balsamico-stroop
  • Knoflook crostini met dun gesneden rundvlees, Parmezaan en basilicumolie
  • Shooter kreeftenbisque met Hollandse garnalen en een tikje crème fraiche
  • Flinterdun maisbrood met een geitenkaas salade, nootjes, honing en gepofte biet
  • Spiesje met in knoflook gemarineerde gegrilde gamba’s en aioli
  • Langzaam gegaarde lamsfilet op stampotje van jonge spruitjes met port-jus
  • Op de huid gebakken zeebaarsfilet met wilde spinazie, sesamzaadjes en beurre blanc
  • Spiesje van kalkoendij, gemarineerd in teriyaki met couscous salade
  • Crème van amandel en citroen met gemarineerde aardbei
  • Duo van stracciatella mousse en chocolademousse met kletskoppen

Styling Ceremonie

Om uw ceremonie helemaal compleet te maken bieden wij ook een stylingpakket aan. Wanneer gewenst kunt u de pakketten via onze partijleider laten uitbreiden. Voor de actuele prijzen mail naar info@projectdenollen.nl(Prijzen van de stylingpakketten zijn incl. voorbereiding, op- en afbouw en transport)

Styling ceremonie tot 80 pers.:

  • 45 mosgroene luxe zitstoelen
  • 8 zwarte houten zitbanken
  • Trouwprieel incl. witte drapering
  • Antieke lessenaar
  • Tekentafeltje getuigen
  • Draadloze geluidsinstallatie met microfoon
  • Vintage trouwbankje bruidspaar
  • Schildersezel met welkomstbord
  • 4 grote bamboelantaarns
  • Witte lampionnen aan de bomen
  • Rode perzische loper

Styling Diner

Styling dinertafels tot 80 pers. :

  • Vaasjes excl. bloemen
  • Messing kandelaren incl. kaarsen
  • Waxinehouders met lichtjes
  • Tafellopers
  • Stoffen servetten: wit, oker of terra (excl. servetring)
  • Eucalyptus-/ olijftakken of groen naar keuze
  • Bij een groter aantal dan 80 pers. wordt er een meerprijs gerekend.

(Onze stylingpakketten zijn exclusief verse bloemen, kan wel op aanvraag).

Veelgestelde vragen

Vanaf hoe laat mogen we de locatie versieren?

Vanaf 12.00 uur mogen jullie de locatie komen decoreren. Wij verzoeken jullie wel hierbij rekening te houden met de bezoekers van ons museum. Na de ceremonie moeten jullie de decoraties zelf weghalen. Of ons personeel doet dat tegen betaling. 

Mogen wij de decoratie ook de dag ervoor ophangen en de dag na het huwelijk weghalen?

Helaas is dit niet mogelijk.

Tot hoe laat mag het feest na de ceremonie duren? 

Het feest mag tot 1:00 doorgaan. Daarna verzoeken wij iedereen terug naar huis te gaan.

Vanaf hoe laat is er iemand aanwezig?

Op de locatie zelf zijn de gastvrouwen vanaf 10:00 aanwezig. Onze partijleider is ongeveer 2 uur voor aanvang van jullie programma aanwezig. Geef haar de ruimte haar werkzaamheden te verrichten zodat alles klaar staat voor de ceremonie start.

Staat de tafel al opgedekt klaar als we aankomen?

Tijdens de ceremonie wordt de dinertafel gedekt.

Is het hele landgoed voor ons gereserveerd?

Alleen de locatie die jullie hebben besproken is voor jullie gereserveerd.

Waar mogen wij foto’s maken? Gebruik drone

Je mag eigenlijk overal foto’s maken. Wij vragen je wel rekening te houden met andere gasten en de privacy van de bewoners van De Nollen. Het gebruik van een drone is niet toegestaan op het landgoed omdat wij zeer dichtbij de marinebasis zitten.

Waar kan onze band omkleden?

Behalve de stijlkamer zijn er geen andere kleedkamers op de locaties.

Mag je parkeren naast de Tent?

Het is niet toegestaan bij de locaties te parkeren. Het is wel mogelijk om mensen die slecht ter been zijn af te zetten. Wij houden de locaties graag auto vrij in verband met het uitzicht en de bereikbaarheid voor hulpdiensten bij nood.

Wat doet de partijleider?

De partijleider zorgt ervoor dat jullie dag verloopt zoals afgesproken is. Zij is de persoon die eventuele problemen kan oplossen en is de contactpersoon voor jullie ceremoniemeester.

Kan onze doos met enveloppen in een kluis?

Jullie zijn zelf verantwoordelijk voor jullie cadeaus en trouwakte. Maar er is wel de mogelijkheid een kluis te huren.

Moeten wij de muziek voor de ceremonie zelf bedienen?

Vraag het jullie ceremoniemeester, zo blijft jullie ceremonie intiem.

Waar kunnen wij omkleden?

Het is mogelijk om onze presentatieruimte te gebruiken als kleedruimte. Deze bevindt zich in de Tent. Voor een bruidspaar is het de perfecte plek om je even af te kunnen zonderen van de groep of om je om te kleden.

Mag je strooien bij de ceremonie?

Het is absoluut niet toegestaan om rijst of confetti te strooien. Wij zijn een biologisch landgoed en dit heeft consequenties voor onze vegetatie. Wij zijn hier erg streng in en er staan zelfs sancties op.

Wat voor maaltijd kunnen wij onze fotograaf, dj of band bieden?

Wij verzorgen indien gewenst een crewmaaltijd à € 20,00 per persoon.

Wanneer kunnen wij de taart aanleveren ?

Op de dag van jullie feest kan de taart afgeleverd worden in overleg met de partijleider.

Kunnen wij vooraf spullen brengen?

Op de dag zelf vanaf 12:00. Niet eerder. 

Wanneer hebben wij de laatste afspraak?

Rond een maand tot 14 dagen voor jullie huwelijk nemen we graag de details met jullie door.

Wie regelt de ambtenaar?

Jullie regelen zelf de ambtenaar.

Hebben jullie een invalide toilet?

Wij hebben geen invalidentoilet.

Mogen kunstwerken worden verplaatst?

Het is niet toegestaan om schilderijen en / of kunstwerken te verplaatsen of weg te halen.

Mogen wij vuurwerk afsteken?

Vuurwerk is niet toegestaan op het landgoed in verband met de flora en fauna.

Is er stroom op de ceremonieplekken zoals de Obelisken?

Er is stroom op de ceremonieplekken op het landgoed.

Mag ik jullie personeel vragen te helpen bij het aanbrengen van decoratie?

Ons personeel die uitsluitend voor de bezoekers van het museum werken kunnen jullie hierbij niet assisteren. Er kan via ons personeel worden ingehuurd die helpt met decoreren van de bruiloft. 

Mogen wij alles qua decoratie aanbrengen?

Met beleid en respect voor de locatie, omgeving en ons personeel is er veel mogelijk. Denk aan het verfwerk bij het gebruik van plakband/tape.

Kunnen wij proefeten?

Omdat wij geen restaurant zijn maar een museum is dat niet mogelijk. Wel is er een voorgesprek met de kok zodat jullie wensen duidelijk zijn. 

Hoe kan ik het beste muziek aanleveren?

Het is mogelijk om via bluetooth een telefoon aan te sluiten.

Kunnen we overnachten?

Het is niet mogelijk om op het landgoed te overnachten.

Mogen we zelf eten en drinken verzorgen?

Eigen catering is niet toegestaan op het landgoed.

Hoe lang staat een optie?

Wij halen een optie eruit na 14 dagen als wij geen reactie op mails of telefoontjes krijgen.

Mogen wij binnen roken?

Roken binnen is niet toegestaan.

Mag ik zelf inhuurmaterialen laten afleveren?

Dit is toegestaan.

Mag ik een (wens)ballon oplaten?

Ballonnen zijn slecht afbreekbaar en hebben een schadelijk impact op de natuur. Dat geldt ook voor wensballonnen en biologische ballonnen. Rondzwervende deeltjes kunnen bijvoorbeeld worden ingeslikt door vogels op het landgoed. Omdat De Nollen probeert de impact van haar bedrijfsvoering op de natuur te beperken (of zelfs positief bij te dragen) kunnen we daarom niet toestaan dat er ballonnen worden opgehangen of opgelaten tijdens feesten en huwelijken (ook niet binnen). Kijk voor meer informatie op: www.dieballongaatnietop.nl/alternatieven/misvattingen

Prijslijst

Voor al uw verdere vragen, de actuele prijslijst voor locatiehuur en stylingpakketten kunt u contact opnemen via info@projectdenollen.nl